Young People Waiting v2.jpg

Musí to být u lékaře takto?

Technological people v2.jpg

Nejde to jinak?

vaše virtuální sestra

Naše vize

Železnice to zvládnou.

Dokáže to i pošta.

Proč by nemohl i můj lékař použít více moderních technologií, aby usnadnil život sobě i svým pacientům?

Z našich zkušeností s provozem ordinací víme, že potřebné nástroje jsou k dispozici velkým, obvykle soukromým společnostem, ale nikoli jednotlivým lékařům ve veřejném zdravotnictví. Pro jednotlivé lékaře, kteří pracují každý den pod velkým tlakem, neexistence jednoduchého a cenově dostupného řešení přizpůsobeného jejich potřebám znamená, že internetové a mobilní revoluce se prostě nemohou stát realitou.

Naší vizí je spojit pacienty s jejich lékaři pomocí cenově dostupné aplikace, která posílí kvalitu péče v prospěch obou stran tohoto vztahu.

 

Kde jsme nyní?

Identifikovali jsme několik služeb, které lze poskytovat souběžně s hlavními softwary, které lékaři používají.

Provedli jsme hloubkové rozhovory s praktickými lékaři po celé České republice, abychom zjistili, které z těchto služeb dávají smysl. (Musíme samozřejmě začít od potřeb lékařů, protože jsou to oni, kdo poskytují služby.)

Od začátku pandemie COVID-19 jsme se zaměřili na vývoj prototypu, který lékařům pomůže zvládnout záplavu telefonních hovorů a dalších požadavků, kterým nyní čelí v rámci opatření společenského odstupu (sociálního distancování).

Prototyp poskytuje:

  • bezpečnou identifikaci pacienta a lékaře, a zabezpečenou komunikaci mezi nimi

  • strukturované pacientské dotazníky, plně přizpůsobitelné dle potřeb ordinace, včetně

    • poskytnutí doprovodných pokynů pro pacienty a

    • sběru strukturovaných informací pro ordinace, vč. příloh jako jsou lékařské zprávy, fotografie, atd.

  • přehledy a filtry pro automatické řazení požadavků podle svého významu a klinické priority

  • inteligentní online objednávání s možností lékaře rozhodnout, zda konzultace proběhne v ordinaci, telefonicky nebo online,

  • automatické upozornění na email pacienta o nové zprávě v systému, na možnost se objednat a připomenutí termínu objednávky

  • plnohodnotné řešení pro práci v týmu, s možností komunikace mezi personálem a určení odpovědnosti za každý požadavek vč. historie změn

  • nástroje pro integraci s hlavními ambulantními informačními systémy v provozu v ordinacích po celém Česku.

Videoklip níže vysvětluje co prototyp umí z pohledu lékaře. Máme dlouhý seznam dalších funkcionalit, které plánujeme postupně zrealizovat na základě zpětné vazby od lékařů a pacientů.

 

Co Emmy přinese ordinacím a kolik stojí?

Odhadujeme, že typická ordinace jednoho praktického lékaře v Česku vyřizuje okolo osm tisíc požadavků za rok, tj. cca 35 za pracovní den. Jsme přesvědčení, že Emmy ušetří v průměru minimálně 1 minutu lékaře a 2 minuty sestře za každý požadavek, který Emmy pomůže vyřídit. Pokud se by se podařilo vyřídit polovinu kontaktů s pacienty přes Emmy, úspora času by mohla být okolo 1,5h pro lékaře a 3h pro sestru týdně. Dohromady za celý rok by to bylo přes pět pracovních týdnů. Je ale možné, že úspora bude ještě daleko větší. Plánujeme po zavedení prototypu tyto předpoklady ověřovat v praxi. Zkuste si představit jen čas strávený zjišťováním zaměstnavatele při vystavování pracovní neschopnosti...

Emmy není zadarmo. Vytvořit virtuální sestru, která dokáže takto zefektivnit proces komunikace mezi lékaři a jejich pacienty, vyžaduje značnou investici do vývoje. A protože plánujeme Emmy nadále zlepšovat, tato investice bude pokračovat během dalších let. Naším cílem je, aby cena pro lékaře byla na úrovni cca desetiny hodnoty, kterou Emmy přináší ordinaci. Spočítali jsme tedy cenu za provoz Emmy na 990 Kč za měsíc (vč. DPH) pro standardní ordinaci s jedním lékařským úvazkem. Emmy jistě zastane práci půl sestry navíc. Kdo ví, třeba jednou budou zdravotní pojišťovny přispívat ordinacím, které nabízí možnost předat své požadavky online.

Prvotní kapitál pro Emmy pochází ze skupiny pilotních ordinací. Chceme do budoucna umožnit, aby i další lékaři prostřednictvím české "crowdfundingové" platformy mohli do Emmy investovat – aby Emmy zůstala projektem lékaři lékařům.

 

Co říkají lékaři o Emmy v praxi?

 

Jak mohu Emmy vyzkoušet?

Od 9. prosince 2020 Emmy již je v provozu v prvních ordinacích! Více informací o prvních zkušenostech najdete v našem blogu. Od začátku ledna je veřejně dostupná "beta verze" Emmy, který může bezplatně vyzkoušet kterýkoliv lékař v Česku.

Pokud jste lékařem a chcete Emmy vyzkoušet nebo se dozvědět více, kontaktujte nás prostřednictvím kontaktního formuláře zde (nebo s využitím tlačítka "Podpora" dole vpravo).

 

Pro zájemce chystáme online webináře s živou ukázkou Emmy. Při implementaci ve vaší ordinaci dostanete od nás kompletní balíček s přednastavenými požadavky pro pacienty, které si budete upravit dle provozu ve vaší ordinaci.

 

Díky aplikaci Emmy netrávím tolik času na telefonu a mohu se věnovat pacientům. Umožnila zcela novou úroveň komunikace mezi lékařem a pacientem, která je výhodná a dává jistotu oběma stranám. Pacientský požadavek se zaznamenává, třídí a zařazuje dle akutnosti. Lékař tak není vyrušován od své práce, může potřeby svých pacientů řešit mnohem efektivněji a s větší péčí a ve volné chvílí vyřizovat pacientské požadavky. Virtuální sestra Emmy odstranila většinu stresu a přinesla do ordinace větší řád a pohodu.

MUDr. Rodion Schwarz
Velké Přílepy

Díky Emmy jsem v posledních 5ti minutách ordinační doby stihla díky dobře nastaveným požadavkům vystavit 2 neschopenky i s žádankou na covid, všechny informace jsme měli k dispozici od pacientů hned napoprvé, nebylo potřeba žádné telefonování a doplňování. A máme výbornou odezvu od pacientů: "Jinak paní doktorko tento systém Sestra Emmy je super - mám radost, že mám pokrokovou paní doktorku :) děkuji"

MUDr. Jana Sternová
Praha 2

Já jsem opravdu nadšená, ze strany pacientů dobrý ohlas. E-maily jsem ze dne na den zrušila. Na webu máme jako možnost objednání cestou Emmy, a jede to super. Pacienti, kteří co jsou schopni psát e-maily, zvládají i Emmy. Postupně se do toho dostáváme, i sestřička. Ušetří nám to spoustu práce :-)

MUDr. Monika Štěpáníková
Valašské Meziříčí

Moje zkušenost s Emmy, aneb Emmy vs. telefon. Všichni to známe, jak se ptáme pacientů kdy byli v kontaktu s nakaženým, jakou měli teplotu, kdo je jejich zaměstnavatel atd. Emmy tím, že jim tyto otázky nabídne při zadání požadavku mi ušetří hrozně moc času. A navíc požadavek řeším když chci já, nikoliv když zvednu sluchátko abych přerušila rušivé vyzvánění zatímco dělám jinou, obvykle naléhavější práci. Sestřička požadavky roztřídí, něco vyřídí sama. To už je potom hodně znát. Neocenitelná pomoc Emmy byla když jsem sama onemocněla covidem. Hodně požadavků jsem tím jednoduše vyřídila v pohodlí z domova.

MUDr. Eva Málková
Kralupy nad Vltavou

Kdo jsme?

MUDr. Ondřej Sobotka je spoluzakladatel a vedoucí lékař projektu.

„Při své práci praktického lékaře jsem se vždy snažil maximálně využít moderní technologie a hledat efektivní způsob vedení praxe. Narážel jsem při tom na nedostatečnost a neflexibilitu stávajících medicínských softwarů a nevhodnost otevřených řešení. Emmy je pro mě realizací, jak tuto mezeru vyplnit.“

„Dnešní svět prochází velkými společenskými a technologickými změnami. Velké organizace mají dostatek prostředků na jejich implementaci. Přál bych si a snažím se o to, aby se šikovná novátorská řešení dostala i do malých ordinací.

Tim Young je spoluzakladatel Emmy.

„Před zahájením činnosti Emmy v roce 2019 jsem měl dvě hlavní práce: řídil jsem ordinaci praktických lékařů v Praze a pracoval jsem jako poradce při posuzování „chytrých“ projektů pro Evropskou investiční banku.“

„Ve své práci se snažím, aby se svět stal lepším místem. Zoufale je třeba zlepšit nástroje a logistiku poskytování zdravotní péče. Zejména veřejné zdravotnictví, které poskytuje většinu služeb používaných většinou lidí uvízlo v minulosti. To bych chtěl s Emmy změnit."

Ing. David Pech je vedoucí projektu pro integrace.

„Před Emmy.md jsem působil řadu let v soukromé nadnárodní zdravotní skupině při vývoji lékařského software. Vždy bylo naší hlavní prioritou nabídnout lékařům a sestrám program maximálně srozumitelný a snadný na používání, což nás odlišovalo od konkurence.“

 

„Říká se, že lékařské IT je 10 let zpátky oproti bankovnímu a dalších 10 oproti moderním trendům. Právě v oblastech, jako je objednávání pacientů a bezpečná komunikace lékaře s pacientem je to vidět v plné nahotě. Emmy připravujeme tak, aby tento rozdíl alespoň v těchto oblastech dohnala, vyprázdnila čekárny a umožnila pacientům chodit právě na konkrétní čas svého objednání, nebo ještě lépe, není-li to potřeba, nechodit v řadě případů osobně vůbec.“

Ordinace, které pomáhají rozjezdu Emmy svým časem, nadšením, nápady a kapitálem jsou:

  • MUDr. Lenka Lískovcová (praktická lékařka, Mladá Boleslav)

  • MUDr. Gabriela Mazurová (praktická lékařka, Praha 11)

  • MUDr. Rodion Schwarz (praktický lékař, Velké Přílepy)

  • MUDr. Jana Sternová (praktická lékařka, Praha 2)

  • MUDr. Ondřej Sobotka (praktický lékař, Praha 11)

  • MUDr. Adriana Youngová (praktická lékařka, Praha 6)

Emmy is powered by

 
Open Space Office

KONTAKTUJTE NÁS

+420 910 880 887  |  podpora@sestraemmy.cz 

 

©2020 Emmy.md s.r.o.

IČO 06785247 DIČ CZ06785247

Levohradecké nám. 1066
252 63 Roztoky u Prahy

podpora@sestraemmy.cz

Naše zásady cookies najdete zde

Zásady soukromí pro pacienty

Podmínky používání pro pacienty